22 December 2010

Tovede tøfler med flotte knapper….

Desember 2010 185  Desember 2010 182Desember 2010 184   Desember 2010 191

Endelig en strikkeoppskrift på tøfler som jeg liker… :O)
Jeg har prøvd mange forskjellige, men aldri funnet en jeg har vært helt fornøyd med. Men denne likte jeg… :O)) Disse tøflene har god passform, de er dekorative med fletten på skaftet, enkel oppskrift og de var raske å strikke. Disse skal jeg garantert strikke flere av.

Oppskriften har jeg funnet i “hefte 19 – toving” fra Sandnes garn, jeg har strikket de i Incawool fra Hjertegarn på pinner 6. Det gikk i underkant av 200 gr.

Har pyntet de med knapper fra Snella og Petronella…, digger de knappene. Trykker du på linken så kommer du direkte til hjemmesiden deres. Nå skal tøflene pakkes pent inn…, og etterhvert legges under et juletre!

Nå er det ikke mange dagene, eller kanskje jeg skal si timene igjen til JUL… Jeg venter fortsatt på at julestemningen skal komme krypende,…, O:) for den lar vente på seg!  Jeg skal jobbe to dager til før jeg tar juleferie, har to gaver igjen å kjøpe og jeg venter også på en fotobok, som må hentes på Japan Photo når den kommer. (de har lovet at den skal komme før jul…)

Nå skal jeg ordne meg og dra på jobb. Gruer meg litt,  det er – 23 kalde kuldegrader i dag, så det frister ikke akkurat å bevege seg ut av døren, men må man så må man…

Dette er IKKE mitt siste innlegg før jul, men jeg vil likvel ønske alle som nå tar juleferie en God Jul og et kreativt godt nytt år. Gleder meg til å “se” dere igjen på nyåret!

21 comments:

Yvonne said...

Åh, så flotte disse ble! Skulle virkelig ønske jeg klarte å lage meg sånne. Og knappene er helt herlige.

Sliter med å finne julestemninga her og, selv om julesangene spilles for fulle mugger, mens jeg knasker pepperkaker og brenner røkelse. Den dukker kanskje opp når treet er pynta.

Ønsker deg en riktig GOD JUL og et herlig NYTTÅR!
Og kanskje du vil komme på besøk til Bjørkelangen en tur i det nye året? Du er hjertelig velkommen :)
Klem

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Disse var virkelig fine, jeg har også leita etter et godt mønster på tova tøffler. Skal jammen se om jeg har det hefte fra Sandnes garn. NYDELIGE knapper. Likte også utrolig godt kjolen du laget av gammel genser. Takk for en inspirerende blogg.
Hilsen Linetoppen

Snuppesnella said...

Åååå de likte jeg godt !
Du lager alltid så mye fint !

Tanja said...

Så fine disse tøflene var! Og kjempekoselige knapper da. Masse flott i bloggen din som vanlig. Ønsker deg en fin jul:)

Anita Tørmoen said...

Skikkelig flotte tøfler. Knappen gjorde seg virkelig:)

HegeT said...

Gode, varme tøfler er godt å ha når det er minus grader...
Kommer nok til å bli en lykkelig eier av disse....
Her er det "bare" -19, men vind, så det kjennes ut som -30...minst...
Kos deg de siste timene før jula ringes inn..

Juleklem
HegeT

Ellen* said...

Å - de var superfine! Stilig med fletting rundt kanten, og deilig at de går såpass langt opp.
-23 høres liiiitt kaldt ut, ja! Ikke vant til sånt lenger, nå når jeg har blitt aklimatisert her på Vestlandet...:o) Håper du får ei goood jul, selv om jeg får litt ondt i hjertet av at du skal feire uten Bertine. Tenker at det ville vært tungt uten guttene. Men det må jo gå likevel, så jeg håper du koser deg.
Klem, Ellen*

hanne said...

Herlige tøfler :) Utrolig flott med knappene på, mottager må bare bli fornøyd med disse :)Godt med varme tøfler i kulda!
Skal hamstre garn og oppskrifter til juleferien i morgen, tenkte jeg, må jo ha noe håndarbeide!
Har akkurat kommet meg så smått etter et døgn med omg.syka, slapp ikke unna... Derfor må det jobbes i heimen i dag! :)
Håper du får noen gode dager fremover, jeg stikker innom bloggen din, jeg!
Klem

Rigmor said...

skikkelig fine tøfler. både fletten og knappen gjorde sitt :) lykke til med de siste gavene og på jobb. Her er gavene ferdig, men ikke jobb. to dager igjen. men men. jula kommer uansett.
ha en flott dag :)

Sylke Feldhusen said...

Fine tøfler du har laget, skjønner godt at du er fornøyd :)

Klem

Anonymous said...

Tøffe tøfler ;-)
Knappene er prikken over i'en.
Klem fra Igi

Janne i Fagerlia said...

23 kuldegrader, ja da har man jammen bruk for tykke ulltøfler. Selv har jeg akkurat vært på skitur i lysløypa i 9 kuldegrader. Synes det var nok jeg......

Tøflene ser skikkelig koselige ut, akkurat slik tøfler skal være. Og knappene ble prikken over i´en.


Jeg tar nå bloggejuleferie, så jeg ønsker deg med dette en riktig god jul. Takk for masse inspirasjon i året som snart er gått.

Kristin Kreativius said...

Nydelige tøfler:)

Ville bare ønske deg og lillemor ei strålende jul! Håper dere får noen fine, deilige og late dager:)

Tusen takk for en slik inspirerende blogg! varme juleklemmer:)

ANNEPÅLANDET said...

Fine tøfler og herlige knapper! Du lager så mye fint og det er alltid spennende å titte innom her. Kjolen til Bertine var også supersmart!

Ønsker deg en fin og fredelig jul!
Juleklem fra meg

Tonemor said...

De tøflene var virkelig nydelige.
Er innom tidlig julaften morgen for å ønske deg en riktig god jul.
Tusen takk for alle koselige kommentarer på bloggen min.
Klem Tone

reSIRIkulert said...

Eg tok turen innom deg medan grøten godgjer seg i gryta og eg kosar meg med ein kopp kaffi.
Flotte tøflar du har strikka, og det gjorde seg verkeleg med dei nydelege knappane!

Det er ikkje alltid eg legg att spor på at eg har vore her. No kan eg seia at eg likar bloggen din veldig godt, og set pris på å koma innom. Til sist vil eg ynskja deg ei fredeleg og god jul.
~~Juleklem

Vilma said...

Kære Synnøve

Så fik jeg åbnet den lille pakke , og tusinde tak , meget fint , står op pynter på mit skrivebord , tænker at den får en permanent plads der hele året :-)) Håber du og dine har haft en god jul og har nydt det :-)

jeg er jo i fuld gang med strømper som du har set...det er hyggeligt :-)


Mange klem Vilma

Turid Holm Flaa said...

Hei, håper du har noen fine juledager med dine.

Setter stor pris på vårt bloggvennskap. Klem fra Turid

Snertne sneller og små nøster said...

Nydelige tøfler, og jeg tror jeg må sjekke ut det der knappestedet litt ;-)

Tusen takk for mange leseopplevelser i løpet av året!

Ha ei fortsatt fin jul - klem Siv

Mette said...

Kjære Synnøve! Tusen takk for hilsenen i min blogg - jeg setter stor pris på det! Ønsker deg og skjønne Bertine en flott julefeiring nå, regner med at dere koser dere maksimalt!
Hadde vært morsomt å treffe deg igjen snart! (Jeg skulle bodd på Neskollen fremdeles, da kunne vi hobbylert sammen)
Fortsatt god jul til deg og Bertine og ABSOLUTT alt godt i 2011ønsker jeg deg!
Stor klem fra meg