30 July 2010

Heklede prøvelapp-grytekluter… :O)

For noen uker siden viste “strikkeglede og smykkefryd” fram noen fantastiske grytekluter på bloggen sin. Jeg spurte pent om det var mulig å få en kopi av oppskriften og det fikk jeg. MEN…, desverre så klarte jeg å miste oppskriften før jeg i hele tatt fikk begynnt å heklet på de. Har en mistanke om at det ble kastet sammen med noen gamle papirer.

Men…, jeg kan ikke la meg stoppe av det…, så i dag har jeg heklet min egen versjon av hjerte grytekluten. Man lærer mye av å hekle “prøvelapper”.

Ble ikke helt fornøyd med førsteversjonen av denne, bl. annet fordi den bulker seg når den henger. Det er en mulighet for at det blir bedre når jeg hekler bakstykket til den, men jeg vil nok uansett forandre noe på den.

Hekling 2010 056
Når jeg først var i gang med å hekle prøvelapper til grytekluter, så fant jeg frem en hjertegryteklut som jeg heklet i fjor(den røde/rosa/hvite)for å hekle en mindre og mer anvendlig variant av den.
Hekling 2010 060 
Har valgt å kalle den “olava gryteklut” da det er helt min egen oppskrift. Har ikke sett noe lignende noe annet stede. Denne ble veldig godt fornøyd med. Størrelsen ble mer riktig…., vel, helt fornøyd med fargevalget er jeg ikke, men ettersom det bare er en “prøvelapp” spiller det ikke så stor rolle.

Hekling 2010 054 
Nå skal jeg finne frem resteposen med bommulsgarn og hekle en “olava" gryteklut” i en koseligere fargevariant. Skal samtidig skrive ned oppskriften… :O)…, som jeg etterhvert vil legge ut her på bloggen min.

Hekling 2010 061 Hekling 2010 064
 

…go’helg…. :O)

18 comments:

Tovepia said...

Disse var virkelig ikke bare praktiske men dekorative også!!
Spennende å prøve seg fram slik, og artig når man "løser koden";)

Ha ei flott helg og klem fra meg;)

Bestemors hus said...

Olavagryteklutene var nydelige....gleder meg til oppskriften for disse må jeg virkelig prøve, hvis du tillater det....god helg....

Bluggi buggi blogg said...

Så koselige de var. Gleder meg til oppskriften kommer for disse kunne jeg tenke meg å prøve å lage :)
Ha en fin kveld.
Trude :)

agnes said...

wunderwunderschön,

liebe Grüße
agnes

jannes hobbykrok said...

Disse var skikkelig lekre!Elsker hjerter,genialt med hjerter i grytelapper og!Sånne står på ønskelista mi fra nå av! Flink er du!
Klem,Janne

Vilma said...

Åhhhhh hvor er de fine , så fine , skynd dig at skrive opskriften ned :-))) Ha en dejlig hækle weekend.

mymlen og my said...

De var veldig fine,glade farver også. Det er vel lov å herme litt, kanskje jeg klarer ett par grytekluter i løpet av helgen.
Ha en fin fredagskveld, klem fra meg.
Ps Bestemor lappene er sendt i posten.
Hilsen Mymlen og My

maska said...

Gryteklutene var flotte.Likte fargene du hadde brukt.

Anonymous said...

Hei.Kjempe søte.Virkelig kjempe fine.Å nydelige friske farger.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

fredagsmasker said...

Får rent lyst til å hekle igjen når jeg er innom bloggen din. Og du er så flink til å bruke friske farger. Søte kluter!

hanne said...

Du er jammen flink til å hekle! Jeg har jo sett det før..., men det er virkelig ingen grenser for hva du klarer å få til med den heklenåla! ;)

Babben said...

Utrolig fine, selv uten oppskrift :-) Så mye fargeglade må gjøre jobben på kjøkkenet til en lek :-)

Sylke Feldhusen said...

Kjmepefine grytekluter du har heklet :)

Ha en fin helg! Klem

Polka said...

Du er fantastisk flink !!!!
Og tusen takk for oppskriften til kubbelyset :)
God helg !

Solveig said...

Jammen ble de fine. Så flink du er som prøver deg fram på egen hånd.

Unknown said...

Så kreativ og flink du er.
Jeg har dårlig erfaring med disse grytelappene som er hull i. :))

Lindas hobbyhjørne said...

De gryteklutene var virkelig fine, så morro å lage sin eget mønster også :)

Anita Tørmoen said...

Jeg synes du var heldig med fargevalget jeg da! Gleder meg allerede til å lese oppskriften:)