29 December 2009

Kvelden før kvelden…

Vi har feiret første delen av julen hos vår familie i Trysil.

Kvelden før kvelden ble vi innvitert opp til fetteren min for at barna skulle være med å sette ut nissegrøt på låven.

 IMG_6387 IMG_6392
Vi gikk med fakler og sang “på låven sitter nissen”…

IMG_6401
Kom frem til en koselig julepyntet gård.

 IMG_6403
Litt “farlig” og veldig spennede å gå inn i den mørke låven. Vi snakket med nissen  som var oppe på låvebrua. Veldig, veldig spennede for de minste.

IMG_6404
Det var helt stappmørkt så det var ikke lett å få øye på nissen.

 IMG_6429 IMG_6432

Etterpå var vi i stallen og hilste på hestene….
En kjempekoselig førjulsaktivitet…. :O)

Ønsker dere en fortsatt GOD JUL….

14 comments:

Unknown said...

Dette var nok gøyt for ungene, ja sikkert for de voksne også. :))

Hulda said...

Dette må virkelig ha vært en fantastisk opplevelse. Spennende å gå inn på låven i mørket. Så koselig juleopplevelse. Ønsker deg god jul og godt nytt år!

Elins Strikkeri said...

Ja her ser det ut til at de har hatt det kjempekos!! Eg kjem til å tenke på den sangen der det seies "de er morosamt med jula for dessa som e små" . Men det er no litt kos for dei vaksne og, ha ei fortsatt fin romjul:))

Bluggi buggi blogg said...

Ser ut til at barna hadde en fin opplevelse der :)
Trude :)

Groskro said...

Dette virket kjempehyggelig!! :-) Og så fint det heklede pleddet ditt under ble...

Ha en fortsatt fin romjul :-)

jannes hobbykrok said...

Nydelige julebilder,ser ut som både små og store koste seg masse!Det er noe helt magisk med julen,mens nissen fremdeles eksisterer for ungene!Ønsker deg et riktig godt nyttår,i ny bolig!
Janne

Anonymous said...

Hei.Så koselige bilder.Kjempe kjekt for barna å få være med i fjøsen og låven.Vi å bruker å sett ut grøt til nissen på låven juleaften men nå i år var vi bort så da er det mitt tantebarn som gjør det.Ønsker dere en riktig fin Romjul videre.Klem fra Bodil..

Lena said...

Så spennende for barna, og kanskje litt for de voksne også??? Så ut som en superkoselig førjulsaktivitet, spør du meg!
Ønsker deg godt nytt år!!!

siddisisalou said...

Og hvem tror ikke på julenissen etter en slik opplevelse ! Fantastisk !

Lise said...

Så koselig! Man blir i skikkelig julestemning av sånt!

Blåbærtua said...

Så koselig da!Dette vil de nok spørre etter når neste desember nærmer seg..
Ønsker deg et kreativt godt nytt år!

Cida Lopes said...

Olá meu doce,

"Que as realizações alcançadas este ano, sejam apenas sementes plantadas, que serão colhidas com maior sucesso no ano vindouro."
Feliz 2010!!!

Hannes hage said...

Å, så koelig dere har hatt det, også så stemningsfulle bilder!
Oldemorsruteteppet ditt er såååå lekkert! Nydelige farger. Tror nok jeg må hekle meg ett i slike vakre jordfarger jeg også, men først skal jeg lage ett i knallfarger.
De beste ønsker fro det nye året til deg.

Anita said...

Såå koselig julestart! Nå er jo været så topp, kanskje litt kaldt, men utrolig vakkert! Mine små har gått julebukk idag, koselig! Håper veldig at vi kunne fått treftes i det neste året, DET hadde vært trivelig!! Ikveld har jeg strikket ennå en lue, den første Linus luen til gutten her ble litt for "kort" så nå har han en som er lik i fargene som jakken sin og passe :0)) Stooor stas! Nå skal jeg strikke ferdig ett sjal, likt det grå men i syrin! Moro med strikking! Kos dere Olava!