07 November 2009

Jule BRØDkurv…

Må tilstå at mye av det jeg lager nå om dagen har med julen å gjøre. Enten er det julegaver eller så er det noe som kan brukes i forbindelse med julen. Denne brødkurven har jeg sydd til meg selv. Den er sydd etter et mønster fra Stoff og Stil, mens stoffene jeg har brukt kommer fra Tilda serien. Brødkurven var rask å sy, det som tok litt tid var å skjære til stoff og volumvliselin. “Noel” er et stryke på merke og det er også kjøpt på Stoff og Stil
Brødkurven er stor og romslig så her blir det god plass til både rundstykker, brød, knekkebrød eller hva man måtte ønske på frokostbordet…

IMG_6055IMG_6059 IMG_6054

Blir så inspirert av alle de flotte bildene rundt omkring på forskjellige blogger. Har derfor prøvd meg på et lite stilleben jeg også. En kurv full av koselig tørkehåndklær og en annen brødkurv fikk være med som bakgrunn på bildet. På det ene bildet ser man litt av Pus som slapper av i slagbenken

Var en tur innom Panduro i går, kjøpte noen materialpakker, vattkuler, filt etc. Tanken er at jeg og Bertine skal begynne så smått å lage litt småting til jul. Vi har ikke fått laget noe i dag, men kanskje det blir tid til det i morgen.
Greit å begynne litt tidlig ettersom Bertine er hos pappa annerhver helg.

Ha en fortsatt fin lørdag… :O)

31 comments:

Elins Strikkeri said...

Flott brødkurv du har sydd!! Det er kjekt å lage litt juleting sammen med barna, viktig å gjere litt kjekke ting i lag i ei ellers travel tid. Ha ei fin helg:))

Pauline said...

Du lager så mye flott om dagen at jeg får lyst til å ta permisjon fra jobben ut året og bare lagelagelagelage....

irene said...

Hej

Kjempe fin!!!!
Du er veldig flink!

Irene

Hennes said...

Den var flott.
Du er virkelig i jule stemning.
Jeg har egentlig tenkt for tidlig på julen og gått litt lei. Men når jeg ser de flotte tingene du lager, så er julegleden der igjen..
Ha en fin lørdag.

Hilsen Linda.

Turid Holm Flaa said...

Den var søt og fin. Koselig å dekke fine frokostbord i jula, da passer en sånn kurv godt inn. Ønsker deg en riktig fin lørdagskveld. Nå skal jeg og guttungen kose oss med Skal vi danse. Det er et fint program. Turid

Chatrine said...

Flott blogg du har! Det var en kjempe fin brødkurv! :o)

Anonymous said...

Denne var kjempelekker, som alt annet du lager. Du har en utrolig til skaper-ånd. Veldig artig å følge med på hva du lager. Tror helt sikkert din håndarbeidsglede har vært til hjelp for deg i det siste året ditt hvor andre sider i livet ditt har vært tyngre :-)

Tino said...

Så fin julekurv du har laget. Lurt å begynne tidlig, desember er ofte en ganske hektisk måned.

Ha en fin kveld videre, klem :)

Unknown said...

Utrolig koselig brødkurv. Rødt og hvit er fine julefarger. Fint stilleben var det også. Du er kjempeflink, alltid koselig å titte innom bloggen din!

Hilsen Linetoppen

Janne i Fagerlia said...

Så søt denne var. Franske tekster passer bra på tekstil...

Anita said...

Såååå fin!! Er så koselig på kjøkkenet ditt og du lager sååå masse fint! Hva har du på pinnene om dagen da, lenge siden vi har sett hva du strikker eller hekler :0) Strikker fortsatt sitteunderlag jeg da, har straks 7 ferdige, tror jeg;0) Huset salget da? Tenker på deg og gullet, det ordner seg bare smør deg med tålmodighet og kos deg med det du har! Nei nå skal jeg logge av her og gjøre noe annet!
Kos deg vennen, så snakkes vi!

Siren said...

Veldig fin brødkurv. Synes du har brukt kjempefine stoffer. Jeg har også mønsteret men synes det var litt vidløftig... Har kanskje noe med tålmodighet å gjøre, eller mangel på sådan...

Bare Beppe said...

Så flott kurv du har laget :) Klem Beppe

Inger said...

Du syr så masse flott og hver gang jeg er innom bloggen din, får jeg så lyst til å lære meg å sy jeg også. Men foreløpig har det bare blitt med tanken. Men en dag....

Ha en fin søndag!

Jorun said...

For en koselig brødkurv!

Hulda said...

Så stilig brødkurv! Og så herlige bilder du har tatt. Flott med kurven med håndklær i bakgrunnen. :)

Anonymous said...

Hei.Virkelig fin brøkurv.Kos dere masse du og jenta de høres veldig koselig ut og sitte sammen å lage ting...Ha en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil..

Hannes hage said...

Å, så flott stoffkurv du har sydd, også så god fasong på den. Helt super til brød og rundstykker. Og bildene dun ahr tatt av den er så fine!

Gry said...

Så søt brødkurv du har sydd, vakre røde stoffer. Jeg har malt bilder i dag...deilig med søndag så en kan bruke tiden til det man vil...
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

STRIKKEMOR(O) said...

Nydeleg brødkorg du har sydd! Det ser så koseleg ut i kjøkkenkroken din. Ha ei fin ny veke!

Anita fra hjerterommet said...

Kjempe fin brød kurv.. nydelige stoff du har laget den av!!

LeKaQuilt said...

Såååå lekker! Dette er vel ett produkt søsteren din kunne ha i butikken ? Jeg kunne godt kjøpt en slik (om jeg ikke kunne sy selv, da ). Koseligt at pus får være med på bilde - han er jo så fin :o)

Tovepia said...

Takk for hyggelig kommentar!
Så mye flott du har laget!
Puta under var nydelig og julekurva var lekker. Jeg likte den lyse rødfargen.
ha en koselig dag og klem fra meg;)

Bestemor Drillo said...

Hei her kommer en som ikke har besøkt deg før! Jammen var det her mye fint, skynder meg å legge deg til i min bloggliste;) Brødkurven så helt lekker ut! Du er velkommen til mitt adventslotteri !

Nikoline said...

Så masse fint det var her! Misunner alle som er så flinke å sy som dette... eg er ikkje så veeeldig god venn med frk.Husquarna..
Ha ei fin,ny veke :0)

Bluggi buggi blogg said...

Hei hei.
Kurven din var kjempe fin. Nydelige farger du har brukt. Å jeg blir så inspirert av å se sånne fine ting.
Jeg har laget noen presanger med datteren min i dag. Det er så koselig. Vi har laget decoupage på glass og bokser. Kanskje jeg blogger de en dag :)
Ha det fint så lenge.
Klem Trude :)

ps! Stillebene dine ble fine ;)

Anne said...

Hei. Kom tilfeldigvis til å klikke med innom bloggen din. Du lager veldig mye fint! Falt helt for de tovede englene du har laget! De var nydelige. Leste i innlegget at du har laget de litt selv? Har du noen form for fremgangsmåte? Tykkelse på garn også videre til en som vil lage julepynt til seg selv i år :)

Pauline said...

Stikker innom bare for å fortelle deg at nå har jeg vært på nærmeste quiltebutikk og kjøpt en av de stitcheryheftene, jeg ble så frista av alt det flotte du lager..
Ha en finfin kveld! ;-)

Margrethe said...

Flott brødkurv du har sydd! Og så alle putene i innleggene under! Kjempeflotte er de og produktiv og flink er du!:)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
beate said...

Hei.
kom over bloggen din da jeg søkte etter eplemuffins...ble bare sittende jeg...
for en flott blogg du har, også så masse fint du lager.

p.s falt helt for slagbenken din...den er nydelig! legger meg som følger jeg!

ønsker deg en fin dag
klem Beate