28 July 2009

Slagbenken er på plass...

På søndag hentet jeg slagbenken, syns den passer så fint i kjøkkenkroken sammen med det nymalte kjøkkenbordet. Jeg hadde tenkt å trekke opp sitteplaten, men ser at stoffet på den er ganske ny, og etterson den også passer i fargene hos meg lar jeg den være slik den er. Vasket slagbenken veldig godt før jeg tok den i bruk. I går koste jeg meg "gluggihjel" i den hele dagen! Med pc'en på bordet, strikketøyet i hendene og pepsi max innenfor rekkevidde. Ute regnet det og Bertine var på besøk hos nabojentene. Og som dere ser på bildet koste "gamla"(pus) seg også...

I sommer har jeg som mål å bli ferdige med alle strikke og hekle UFO'ene mine, slik at jeg med god samvittighet kan starte på nye prosjekter til høsten. Jeg har handlet masse garn så jeg er godt forberedt til nye utfordringer. Bl. annet har jeg kjøpt noen nøster med Noro Silk Garden.
Men så var det disse ufo'ene da...
Her ser dere et Karius skjerf som endelig har blitt ferdig. Selv om jeg syns dette var et veldig kjedelig strikketøy så tror jeg at jeg må strikke flere, for det er både lekkert å se på og behagelig å ha rundt halsen.Men i går klarte jeg ikke å la være å starte på disse lekre knehøye strømpene..., har litt svak karakter når det gjelder nye prosjekter...*kremt*...
Helt siden jeg så de inne på bloggen til DilldallNina har jeg hatt lyst til å strikke dem, så da jeg endelig fikk boken i går MÅTTE jeg begynne på de med det samme.
Jeg strikker dem i Lerke fra Dalegarn, måtte ned i strikkepinner 2,5 for å få den rette strikkefastheten. Det blir veldig fast og fint så jeg er fornøyd med garnvalget.
Jeg er spent på om jeg får til hælene, jeg som knapt har strikket sokker tidligere. Her må jeg forholde meg til både engelsk oppskrift og spesielle hæler...

16 comments:

Elins Strikkeri said...

Ja slagbenken blei flott på kjøkkenet ditt, du har laga ein flott tildafigur og! Dei sokkane du har begynt på ser heilt lekre ut!! Ha ei god veke:)

Tovepia said...

Benken ble flott! Og karius-sjalet ble lekkert!! Flotte farger! Knestrømpene ser jeg ere en utfordring, ihvertfall for meg som ikke liker å strikke sokker, men de blir jo råå når de blir ferdige, da;)

LeKaQuilt said...

Jeg er helt enig med deg vedrørende slagbenken. La den være som den er. Jeg har ett gammelt vaskeskap m/marmorplate og det skal få være gammelt og slitt. Det er litt av kosen med det. Skjerfet ser deiligt ut og strømpene er lekkre :o)

Maliva`s verden said...

Hei...så lekker slagbenk du har fått deg...og så flink du er til å strikke..De strømpene der likte jeg:O)

siddisisalou said...

Så flott !!!! Kjekt å kunne kjøpe noe brukt som du ikke trenger å gjøre stort annet enn å vaske før bruk. Kan godt forstå at du storkoste deg der .....
Og strømpene - ja, de var bare lekre

anneskreative said...

Så koselig kjøkken kroken din har blitt,,,skjønner godt at du koser deg der.
Likte så godt den ufoen din,,,,ser så deilig ut,,,særlig nå når vi går mot høst.
Hvor kan jeg finne en oppskrift ?
Fint om du kan hjelpe med meg det.
Anne

Linda said...

Utrolig fin slagbenk! Og for noen utrolig vakre sokker!! Jeg er langt fra noen sokkestrikkeperson, men disse fristet til og med meg! Hva heter boka du fant oppskriften i?

STRIKKEMOR(O) said...

Her var det mykje fint å kommentere! Strømpene som du har begynt på er berre så nydelege, så eg kan godt forstå at du ikkje klarte å vente med dei! Garnet er flott og slagbenken veldig miljøskapande. Ha ein fin kveld!

Josefine said...

Gratulerer med ny benk! Den var virkelig flott:) Himmel og hav så produktiv du er...og så lekkert det blir det du lager. Strømpene var skikkelig stilig,..klem

Hege said...

Så superkoselig kjøkkenkrok du har fått ordnet deg. Akkurat et sånt sted jeg hadde kost meg glugg ihjel!
Og knestrømpene er knallekre, dessverre et sånt prosjekt jeg aldri hadde blitt ferdig med, så jeg får nøye meg med å se alle andres strømper...:)

Janne i Fagerlia said...

Så heldig du er, som har greid å sikre deg denne slagbenken. Den passer perfekt hjemme hos deg ser jeg - skikkelig hjemmekoselig. Fine strikketing du har laget også, særlig stømpene - de var råtøffe.

Hannes hage said...

For en flott slagbenk! Det har jeg hatt lyst på lenge, men det er vel en skatt man bare dumper over, eller? Liker sokkene du strikker, de er knall-lekre.

Guerrera de la la luz said...

Hola amigo como estas???. Nosotros muy bien ,sanos y fuertes y creciendo mucho con nuestro trabajo en la Web. Y, cómo estamos creciendo se nos ocurrió invitarte para ser columnista de algunode los Blog que vos elijas.

El tema es libre.Si estás de acuerdo nos envias tu foto ( o no) y la ponemos al lado de tu artículo, en tu columna.

En nuestro Blog índice: http://olgaydaniel.blogspot.com. encontrarás el listado de blog. Buscá el o los que te interesarían por el tema escribir y nos decis asi te mandamos la clave.

El texto es de 20 líneas mas o menos y lo enviás por mail y ya te explicaremos como.Estamos invitando a muchos amigos y por eso el texto no debe ser muy extenso.
de todos modos, no te guies tanto por el título del blog sino por el tema que te gustaria tratar. expresarte, compartir..Comunicate en tu idioma , no hay problemas..
Desde que te felicitamos por este hermoso trabajo que realizas en el blog. sabemos del espuerzo que lleva hacerlo. Adelante!!!

Un beso grande y esperamos tenerte en nuestro equipo.

Olga y Daniel

Sølvis blog said...

Så koselig det blei på kjøkkenet ditt nå.
det kariusskjerfet - hvilket garn har du brutk der - det bel så flott.

banglamarie said...

de var jammen rååålekre!!
Nå er jeg straks ferdig med mine leggvarmere på pinnenummer 2 1/2 så da er det vel bare å fortsette...? disse var jo bare rååålekre!
Kanskje jeg må strikke dem?
Har du lyst til å dele oppskriften med meg?

Beate said...

Her var det mye flott å oppdatere seg på. Har vært på ferie så har ikke fått lest blogger på ei stund, og du har jo virkelig blogga mye flott. De sokkene her var bare utrolig lekre!!