23 June 2009

Min lille sommerfugl...

Jeg syns det er veldig gøy med ansiktsmaling, så det hender jeg finner frem malingen og maler Bertine og venninnene hennes i ansiktet. En dag hver sommer tar jeg med ansiktsmalingen i barnehagen hvor jeg jobber og maler barna. Det bruker å være veldig populært.

En dag vi hadde litt god tid malte jeg denne sommerfuglen i ansiktet til Bertine før vi dro til hver vår barnehage. Det var så mange av barna i barnehagen hennes som hadde lyst til at jeg skulle male de også, så jeg lovte at jeg skulle komme og gjøre det. Det ble bestemt at jeg skulle komme på fredag, ettersom det er den dagen jeg kan. Samtidlig blir dette siste dagen før ferien for både Bertine og meg. Jeg skjønner at de gleder seg veldig, for hver gang jeg bringer og henter er alle barna så ivrige på hvor mange dager det er igjen til jeg skal komme, om jeg kan male alt mulig, om de kan få en gitar, eller kanskje en hest i ansiktet. Barn er så utrolig morsomme, og de sier de morsomste tingene du kan tenke deg....
Ha en strålende tirsdag!

12 comments:

LeKaQuilt said...

Det vare en sjelden vakker sommerfugl :o)

Monicas said...

ja enig med kommentaren over....en vakker sommerfugl...så snill du er så gleder ungene med slikt i barnehagen...ungene får det som regel sagt på deres måte...ha en flott st.hans

Timotei said...

Det var en nydelig liten sommerfugl!
Artig å lese innlegget under her også. jeg har også det bladet og har sittet og studert den reportasjen med interiør i blått og hvitt. Såååå fint!

Hannes hage said...

Å, så kjekt å kunne glede, og samtidig ha det moro selv. Hun ble riktig søt, og det tenker jeg de andre i barnehagen ble også.

Janne i Fagerlia said...

Dette er sikkert morsomt både for den voksne og barna. Nydelig ble det også. Jeg jobber også med barn - kanskje noe å tenke på dette.

garnlykke said...

Jeg er så enig med deg i det du skriver om fargene på sirkelpungene dine. Nettopp det er grunnen til at de to siste hos meg ikke kommer til å bli ferdigstilt ila nærmeste fremtid. Utrolig hvordan man forandrer smak og påvirkes av trender hele tiden. Er egentlig ikke så fornøyd med den røde heller. Angret på kantstoffet med en gang den var ferdig. Kunne tatt et annet og hele pungen hadde fått et lysere uttrykk. Men, men tror ikke jeg gidder å ta opp igjen....

Så flink du er med ansiktsmaling. Jeg kan se for meg de forventningsfulle barna som gleder seg til du kommer på fredag:)
Og jeg kan også tenke meg du gleder deg til fredag og ferie! Deilig.

Ha en god dag :o)

ANNEPÅLANDET said...

Jada, jeg stikker innom bloggen din igjen, er her rett som det er jeg, for du har en veldig fin blogg!

Det var en vakker sommerfugl! Ja, barn er herlige, det er helt sikkert. De sier som regel akkurat det de mener - og er nesten alltid positive. Tenk om vi voksne kunne vært likedan - åpne og ærlige og rett på sak. Det hadde vært forfriskende! Ha det gøy med ansiktsmaling i barnehagen! Og god ferie!

Nena said...

Nå har jeg kost meg bloggen din i over en time :-) Du lager utrolig mye fint, og tar flotte bilder av produktene dine. Forelsket meg helt i det rosa teppet ditt, det er vakkert! Sommerfuglen din er fortryllende :-) Ønsker deg en flott sommer med mange fine soldager!

Anita said...

Nydelig! Ungene her ble malt i forrige uke. Stor stas!! Syns det er gøy å male selv også, men har ikke fått somlet meg til å kjøpe maling ennå! Sukk! Skulle kjøpe bladet ditt idag jeg, menda hadde de det ikke :0p! Stooor skuffelse, men jeg får det når mannen kommer hjem da :o) Kos dere i helgen!

Unknown said...

flott jente du har.
god helg

Hulda said...

Så artig med ansiktsmaling. :) Søt ble hun. :)

STRIKKEMOR(O) said...

Så flink du er til ansiktsmaling, ein nydeleg sommarfugl!