18 March 2009

Mitt HEXAGON teppe...

Nå er det mange som er i gang med å hekle Hexagon teppe, så også jeg.
Må jeg innrømme at det er en stund siden jeg startet på min hexagon, men det har ikke vært prioritert.

Etter at jeg heklet hjerte-grytekluten i helgen fikk jeg "blod på tann", syns det var så moro å hekle igjen at hexagonteppet ble "tatt frem i varmen igjen".

Jeg er sterkt inspirert av alle andre som har heklet dette flotte teppet! Jeg vet at det er flere som nå er i gang med det samme; GØY..... Kanskje vi skal starte en Hexagon-along? Noen kunne tenkt seg å være med på det?

Klikk inn på følgende linker hvis du ønsker mer insprasjon. Englekyss, Sols(tr)ikke, Attic24, Garnlykke, Strikkemor(o). Sjekk også Flickr gruppen Hexagon Love.

Her er en beskrivelse på hvordan du hekler en hexagon i bilder og tekst
Her ser du en forklaring på hvordan du hekler hexagon sammen.

Her er mitt Hexagonteppe!

Jeg hekler i Superwash fra Viking, et mykt og deilig garn, heklekrok nr 3.

25 comments:

Micha said...

Ååååh! Jeg har vært rundt over alt her jeg bor, for å finne mønster til sånne tepper. Har ikke hekla før, men har lånt meg "lær å hekle" på biblioteket, men ingen har mønster jeg liker. Gjør man det bare ut av eget hode, el fins d mønster på firkanter, heksagoner og andre bestemorruter noe sted?
Som du skjønner er jeg HELT uvitende, men hjelp meg om du kan.
mvh Micha

Unknown said...

Hei Micha!
Jeg har lagt til en link i innlegget om hvordan du hekler hexagon.

Josefine said...

Hei...så lekkert teppet ditt blir! Herlige friske farger...skal si du er en allsidig dame. Virkelig inspirerende å komme innom her. Ønsker deg en fin onsdagskveld, klem:)

MirreVirre said...

Så utrolig fint teppet blir! Når jeg ser sånne fine tepper får jeg lyst til å lage jeg å, men jeg har da et par på gang allerede da =)
Ha en fi kveld!

Ellen* said...

Ååå - så fint!! Sånt fikk jeg lyst å lage!!:o) (og jeg har jo ingen prosjekter igang fra før av...*kremt*) Takk for linker - tror jeg skal klare det ut fra forklaringene. Og så smart at det blir montert mens man holder på. Å sy sammen hundreogfemti lapper til slutt hadde vært sååå kjedelig!

Anonymous said...

Så fint det blir. Nå klør det i fingrene mine, jeg vil også lage et slikt teppe! Men så var det alle ufo'ene da...

STRIKKEMOR(O) said...

Dette blir nydeleg, så det er bra du er igang igjen! Fine linkar du har også. Det hadde vore spanande med ein Hexagon-along.

Pauline said...

Nydelig teppe i flotte farger!!
Får virkelig lyst til å begynne på et jeg også. Har bare "ørtogsnørti" prosjekter på gang fra før... :lol:

Anita said...

Åh! Sååååå fint! Jeg er skikkelig på tenkern om dagen ift. hva jeg nå skal igang med, men det der fristet!! Får se på oppskriften og vurdere det! Er det garnet dyrt eller?? Og hvor udrøyt/drøyt er det?? Blir kanskje ikke så store greiene, for meg, men en pute eller no, eller en veske! Så fine farger også, har lurt litt på å hekle bølger igjen også jeg, for det var moro. Skal til byen imorgen og i garnbutiken på fredag så da... Du skjønner jeg og største skal på jente tur sammen med hver vår veninne fra lørdag til søndag til Langesund, og da trenger jeg ett håndarbeid:0) Må ha det, bare må ha det;0) Til helgen har vel du kjære lille vennen og dere kan kose dere!?? Nå legger mannen de to store og jeg skal se sykehuset! kos dere!

Åshild said...

Råflott teppe, Synnøve! Det er nesten så jeg blir fristet til å lære meg hekling... :)

Elins Strikkeri said...

Kjempeflott teppe med flotte farger, har veldig lyst til å lage et sånnt eg og. Men kjenner meg sjølv så godt at eg har mine tvil om det hadde blitt ferdig , hadde vel blitt ein ufo:)

garnlykke said...

Åhh.. det var like fint som alle de andre fine teppene jeg har sett hos deg!
I kveld har jeg vært ute og kjøpt billig bomullsgarn for å øve meg på hekling:))
Spennende med en along, men jeg må øve mer før jeg tør å bli med på noe slikt...

Kos dæ me hæklinga di:)

Hulda said...

Åh, så skjønt teppe du hekler! Litt av en jobb, skjønner jeg. Men, du så lekkert. Du er så flink å finne farger som passer i lag, liker de litt skarpe fargene du bruker. Gleder meg til å se det helt ferdig.

Anita said...

Du! Er innom her igjen for å se på de skjønne lappene! Og da så jeg at du lurte på om noen vile være med på en along. Syns det hørtes interesant ut! Kult med alonger;0)Nå skal lillemor og jeg snart på trening, for meg! Hun er på lekerommet, med tilsyn:0) Og etterpå skal vi på en liten shopping tur:0)))))) Kos deg!

Micha said...

Tusen takk for detaljerte linker!! Og for kommentar hos meg.
TUSEN TAKK FOR HJELPEN :-)

Timotei said...

Å, så fine farger du bruker i teppet ditt! Nå skal jeg straks titte innom linken for å se hvordan det gjøres.

garnlykke said...

Helt enig med deg i forhold til det garnet, jeg kjenner ikke forskjell på dette og 100% bomull. Så heldig du er som kan se på tv mens du hekler, jeg er på det nivået at jeg knapt oppfatter lyden av tv`n engang når jeg hekler:D

Tino said...

Teppet ditt blir skikkelig lekkert! Herlige farger.
Ønsker deg en fin helg:)

[morgrethe] said...

En ting å si: NYDELIG!

God helg til deg:-)

Gry said...

Så flotte farver du har valgt til teppet ditt! Det blir nydelig!
Jeg hekler og hekler...... det blir nok i mange omganger, men det er jo kjekt å hekle forran tv'n.
Ha ei super helg!
Klem Gry : )

Linda said...

Hei!Såååå,skjønt,likte fargevalget ditt,ser den ene dama som driver med det hekler rutene sammen.Har jo bare prøvd ut noen få lapper ei gang å vet ikke om det går på sekskanter.Lykke til med prosjektet.God søndag!Linda :))

Solveig said...

Friske farger du har i teppet ditt. Har aldri heklet annet enn firkanter, så dette må nok prøves en gang.

Lena said...

Så fantastiske flotte farger du har i teppet ditt, det kommer til å bli knallfint når det blir ferdig! Og takk for linker, kjekt ha:o) Fredag og helg, igjen; ukene flyr så fort! Håper du får en fin helg:o)

Anonymous said...

Hey are you a professional journalist? This article is very well written, as compared to most other blogs i saw today….
anyhow thanks for the good read!

Anonymous said...

xanax 0.5mg xanax 7 weeks pregnant - xanax effects on the body