30 December 2008

Flower Basket Shawl og Pomatomus sokker...

Jeg har begynnt å strikke Flower Basket Shawl, et av de flotteste sjalene jeg vet om..., og som mange andre har strikket før meg.



Ikke akkurat et håndarbeid man sitter å strikker mens man ser på Frustrerte Fruer(som forøvrig har sesongpremiere i kveld) Jeg prøver å lære meg mønsteret i hodet, så jeg slipper å se på mønstret hele tiden, men inntil videre må jeg konsentrere meg når jeg strikker det. Men jeg syns det blir flott det lille man kan se av mønstret når man ikke har kommet lengere enn hva jeg har.

Jeg strikker sjalet i det estlandske kunstgarnet Evilla, 8/2, i grånyanser.


Stickfrossa arrangerer en POMATOMUS-KAL som jeg har meldt meg på. Jeg syns de sokkene hun har strikket i dette mønstret er helt fantastisk, så planen min er å strike lange sokker jeg også..., men i en annen farge.



Ettersom Bertine har vært hos Vidar i dag, har jeg vært på en liten handletur. Måtte jo ha garn til disse POMATOMUS sokkene. Jeg kjøpte ensfarget OPAL i petrolblå.

Det store spørsmålet nå er jo om jeg klarer å strikke dem, spesielt ettersom mønsteret er på engelsk, men jeg skal ihvertefall gjøre et hederlig forsøk

Fikk selvfølgelig med meg litt mer Evilla kunstgarn i handleposen også, samt oppskrift på en genser som bare het " hjertegenseren". Den skal jeg etterhvert strikke til Bertine...., men det er mye annet som står på prioriteringslisten før jeg starter på den.

Bildet av de røde sokkene i pomatomus er fra bloggen til Stickfrossa.


15 comments:

Inger said...

Nå har jeg også meldt meg på denne strømpe-kalen. Har strikket lite i det siste, og har i løpet av jula meldt meg på mange strikke-alonger. Og jeg som egentlig bare syr. *lol Det er farlig med slike fristelser som dette. Kanskje jeg spør om litt hjelp etterhvert.? Ha et riktig godt nyttår.

Torill said...

Så utrolig nydelig det sjalet var!!! Knallflott:-) Kanskje det er det jeg må prøve meg på??
Godt nytt år til deg:-)
Klem

Hulda said...

Så stilig det sjalet var, virkelig flott i grått. :)

Anita said...

Så fint sjalet blir!! Flott! Også så fint hus dere bor i! Syns det er finere enn det andre som dere bodde i en liten stund:0) Kult med sånne strikke alonger forresten! har du vært med på noen stitcheri alonger? Har litt lyst til å være med på det jeg! Nå er det tv kos og tøffel strikking! har strikket tre og ett halvt par siden julaften:0) Blir en skikkelig dille! Tydeligvis! Kos dere! Klem!

Anna said...

Petrolblå låter vackert! Stressa inte upp dig över engelskan, fråga om det kör ihop sig!

Heidi said...

Åååh ... for et nydelig sjal! Har tenkt på å strikke sjal lenge, men har liksom ikke kommet meg av gårde for å kjøpe garn enda. De strømpene så kompliserte ut, men kjempeflotte det var di virkelig.

Håper du får en flott nyttårsaften og et fantastisk nytt år.

Klem fra Heidi

Bente said...

Lar meg imponere av både mønster og navn på disse;=) Ønsker deg et Godt Nyttår! Håper tiden fremover vil bringe ro og glede:=)

Anonymous said...

Så flotte ting du holder på med. Sokkane blir skikkelig stilige! :)

Ønsker deg eit riktig godt og kreativt nytt år!
*klem*

LivM said...

Du kan glede deg for sokkene blir flotte. Jeg strikket et par i høst! Vil gjerne ønske deg et riktig Godt Nytt År!

Blåbærtua said...

Dette sjalet blir lekkert. Jeg har mønsteret liggende her en plass, men har ikke kommet lengre enn det. Strømpene under er skikkelig stilige. DU får det helt sikkert til. Ønsker deg et fortryllende nytt år.

Timotei said...

Sjalet kommer til å bli helt nydelig! Jeg har aldri strikket sjal selv, med har veldig lyst til å prøve, må bare finne et overkommelig mønster først, noe som ikke er så avansert. De røde sokkene var tøffe da. Blirhelt sikkert fine i en annen farge også.

Ønsker deg et riktig godt nytt år!

STRIKKEMOR(O) said...

Sjalet ditt kjem nok til å bli nydeleg i den gråfargen! Godt nytt år!

Daria said...

http://forum.hobbyboden.com/forumdisplay.php?f=57 her finner du de,det er veldi gøy,ha en fin dag!!!

Trude her said...

Takk for en koselig hilsen i bloggen min. Masse fint du har her. spesielt scrappinga di falt jeg for. Det er noe jeg har tilgode å lære meg:-)

Wims

frksnupp said...

Søt jakke, og Pomatomus er imponerende arbeid! Følger med, blir spennende å se når de er ferdige!