09 November 2008

Tusen takk.....

.....for alle de varme og omtenksomme kommentarene dere har lagt igjen på bloggen min. De har vært til mer støtte en dere vil tror.


Jeg løftet bare litt trykket på bloggen min og regner ikke med å få så mye sympati og støtte. Skulle gjerne takket dere hver enkelt..., og det skal jeg gjøre også, får bare ikke gjort det akkurat nå. Jeg flytter nemlig tilbake til gamle huset i dag, og der har jeg inntil videre ikke bredbånd. Jeg har bestillt, men det er 2 til 4 ukers ventetid. Krysser fingrene for at det skal gå fortere en fort..., for det blir helt grusomt å være uten nettforbindelse, det er faktisk en ekstra belasning for meg.

Heldigvis har vi ihvertefall TV, Bertine er helt avhengig av å se barnekanaler og barnetv, men jeg godt kan klare meg uten den "kassa" en stund, men det er selvfølgelig greit at det er på plass.

Vi har brukt de siste dagene til å dele møbler og inventar. Det er godt at vi tross alt kan være venner oppi det hele, og dele det som skal deles uten å krangle og "slåss". Bertine er den viktigste personen for oss begge, og for hennes skyld har vi levd helt "normalt" på dagtid. Først når hun har sovnet om kvelden har vi kunne snakke. Vi fortalte det til henne for noen kvelder siden; at mamma og pappa ikke var kjærester lengere og at mamma og Bertine skulle flytte tilbake til det gamle huset... Det ble selvfølgelig litt gråt, men forbausende lite. Gruer meg til reaksjonen som kommer når vi i dag fysisk flytter med alle tingene våre og hun skjønner at pappa ikke skal bo der sammen med oss. Tror nok den reaksjonen blir sterkere.
Mens Vidar og noen kamerater kjører flyttelasset vårt i dag skal Bertine og jeg finne på noe morsomt, slik at alt er flyttet inn i gamlehuset når vi kommer dit i ettermiddag. Vidar skal sette ting på plass, fyre opp i ovnen, tenne på lamper osv...., slik at det tross alt blir litt koselig å komme dit.
Legger med et bilde av badet. Heldigvis er det både nytt bad og nytt kjøkken i huset vi flytter til. Etterhvert skal jeg svinge malekosten i 2 etasjen av huset også, der soverommene og hobbyrommet ligger. Nå blir jeg borte fra nettet noen dager, kanskje uker(håper det er dager vi snakker om), men kommer desto sterkere tilbake når bredbåndet er på plass.... :O)
Ønsker alle som kikker innom bloggen min en kreativ uke, og oppfordrer alle til å sette ekstra pris på de man er glad i...
xoxo

16 comments:

Unknown said...

oj,skjønner at dette er tøft.
vet ikke helt hva jeg skal si.
det blir nok noen tøffe dager, uker eller mnd før ting blir bedre, men ting blir bedre, men mann må ta tiden til hjelp.
vær mye sammen med gode venner og prat om det eller skriv litt av tankene ned.
tror en slik seprasjon kan sammenlignes litt med sorg.....
god klem.

Berit said...

Oj oj oj!
Så synd det måtte gå denne veien- men så flott at dere greier å være venner for snuppa!!!
STOR KLEM før du blir helt borte fra nett!!!

Kirsten said...

Å, kjære deg, dette var trist å høre. Det er ikke så enkelt å finne ord i sånne situasjoner, og jeg kan ikke engang forestille meg hvor tøft du har det om dagen. Det eneste jeg kan gjøre er å sende deg gode tanker og hvis det skulle være sånn at det er noe som helst jeg kan hjelpe deg med for å gjøre livet enklere for deg er jeg bare noen tastetrykk unna.
Stor klem til deg og Bertine, håper dere finner mer glede enn sorg i dagene som ligger foran dere.
*klem*

Beate said...

Vil bare gi deg en klem, selv om jeg ikke kjenner deg, men jeg har flgt bloggen din en stnd nå. Ta godt vare på deg selv, og den nydelige jenta di.

Eli said...

Innom med en klem i dag også. Tenker på deg!!

Anita said...

Åh! Føler med dere! Håper at det går godt og at dere har kommet dere vel iorden når du leser dette!! Varme klemmer fra Anita

Frk .Fischer said...

Så sterk du er!!! Føler så med deg...sitter her med klomp i halsen..og div...så synd når det blir sånn..men kraften i å tenke positivt tror jeg du har...og det er livreddende..den veit jeg alt om... kjenner deg ikke ,men føler jo litt, da når man følger blogger... så da så..tenker på deg!!!

Perlehvit said...

Vil bare sende deg en klem jeg! Selv om vi ikke kjenner hverandre syns jeg dette er vondt å lese!

Men det er jo veldig veldig bra at dere kan være venner oppi dette og løse det på en så grei måte!!
(det skal jeg love deg ikke alle kan:S)

Håper det ordner seg så godt det kan for dere, og at bredbåndet får fart på seg!!

KLEM A

Carrin said...

Ønsker deg masse masse lykke til framover! *stor klem*

Vibeche Bergqvist Ellingsen said...

Uff og uff, dette har ikke jeg fått med meg.
Sender deg en kjempe stor klem, pass godt på deg selv.
Jeg tenker på deg og Bertine, og håper at alt går bra med flyttingen.
Stor varm klem fra meg

Monica said...

Håper det går bedre enn fryktet med Bertines reaksjon når hun skjønner at pappa ikke er med på flyttelasset. Godt at dere er venner oppi alt, det gjør det garantert enklere for prinsessa. Masse lykke til, ta vare på deg selv. *klem*

oheidia said...

Håper innflyttingen går greit og at Internett blir raskt lagt inn - forstår det er vanskelig å klare seg uten! Sender en varm klem i dag også og håper du oppi alt praktisk arbeid og følelsesmessige berg- og dalbaner klarer å få hverdagen til å gå ihop igjen.

Stor klem fra meg igjen og vi tastes når du igjen er online!

Black Feathers said...

Huff da, et brudd er en tøff periode. Ta tiden til hjelp, kjære deg. De gode tidene vil komme, det tar bare tid før du er på *plass* igjen. Ønsker deg og vesle jenta alt godt ;)

Mette said...

Mange varme tanker til deg og Bertine!
Håper vi kan treffes snart.
Mange klemmer fra meg.

pepperkverna said...

Første gang på bloggen din. Vil bare ønske deg og dine lykke til! Hege

Marit said...

ojda..dettte var trist å lese.

Ta godt vare på deg selv og pass på at du gjør ting som kan gi hjernen din ett pusterom fra tid til annen.

varm klem