27 January 2007

Los Angeles...

Her kommer første reisebrev fra LA. Hadde tenkt å skrive før men har hatt litt problemer med å koble meg til nettet.
Her er det kjempeflott, og veldig stort... og det finnes nesten ikke offentlig kommunikasjon, og det er dyrt med drosje... Her er det meste lagt opp til at man skal komme seg fra sted til sted med enten egen bil, eller ved leiebil... Og det som ser ut som en kort gåtur på kartet har vist seg å være en enorm distanse. Men vi bor rett ved Anaheim Convention senter, hvor CHA skal avholdes, og vi bor også rett ved Disneyland.
I går shoppet vi til den store gullmedaljen og jeg handlet meg bl. anet 3 par sko. Dagen i dag har nesten vært fri for shopping, men bare nesten. Vi reiste nemlig til en forholdsvis stor scrappebutikk og der fikk vi sannelig svidd av noen flere dollar... *latter*..... Etterpå hadde vi privat skyss ned til Huntington Beach. Vi traffe en meget hyggelig dame på scrappebutikken som tilbød å kjøre oss ned dit, og itilegg plukke oss opp litt senere på kvelden og kjøre oss tilbake til hotellet. Vi ble helt målløse ovenfor en sånn utrolig flott gest.... På Huntington Beach ruslet vi utover piren, og vi spiste en utrolig deilig hamburger på Ruby's, som holdt til aller utterst på den flotte piren. Legger ved noen bilder slik at dere kan se hvordan vi har hatt det de første to dagene her i LA...

Nå skal jeg gå å legge meg, slik at jeg er opplagt til det første kurset jeg skal være med på i morgen. I norge er dere nok i ferd med å våkne opp av skjønnhetssøven, det er nemlig 9 timers tidsforskjell...


Detaljebilde fra en "nam-nam" butikk som lå i Huntington Beach.


Her inntar vi et typiske amerikansk måltid.... Hamburger.... Den smakte veldig deilig....

Dette er piren på Huntington Beach, og hytten man ser bortover stranden er livredder-hytter. Ser det ikke godt ut?

6 comments:

Lene S said...

Så gøy å se!! Høres ut som dere har det helt herlig, og jeg er bare bittelitt misunnelig..... LOL Men jeg unner deg opplevelsen. Gleder meg til flere reisebrev. Kos deg!

Vibeche Bergqvist Ellingsen said...

Hei Synnøve. Det ser ut som du storkoser deg :)Det er vel gjerne litt mer scrappesaker som er der enn hva en kanskje finner her i norge? Uansett er litt misunnelig på deg, men jeg håper du koser deg videre og gleder meg masse til neste reisebrev fra deg :)
Klem

Torunns- fristed said...

Hei synnøve, ser ut som dere har det bra :)
Gleder meg til å få se flere reise brev.
Kos deg videre!

banglamarie said...

ÅHHHH Heldiggrisen!!!

Høres fantastisk ut å være i LA og CHA-messe. Håper dere koser dere masse :) Gleder meg til å lese mer!!

KOS DEG :)

Ania said...

Åååh så gøy!! Gleder meg til å se flere bilder! Trenger vel ikke å si kos deg for det gjør du tydeligvis :D

Camilla said...

Åhhh vilken resa, det är min dröm att komma til Los angeles...vilka fina LO du gör och vilka fina bilder du tar.
camilla